Storytelling is niet zomaar een commercieel verhaaltje verzinnen

 

Storytelling wordt steeds meer gebruikt, merken willen hun verhaal vertellen. Een verhaal wat weer binding geeft met de consument. We leven in een maatschappij waar je per dag honderden uitingen voorbij ziet komen, nu is de vraag waarom blijft de ene hangen en de andere niet?  Belangrijk is dat de verhalen echt of juist fantasierijk moeten zijn, dat het je raakt en dat de doelgroep het verhaal begrijpt. Het verhaal moet niet te commercieel  of te overdreven zijn maar  leuk, grappig of juist interessant, dat is waardoor er naar je verhaal geluisterd wordt. Iedereen leest, luistert of kijkt graag naar een verhaal wat pakt in welke vorm dan ook. Dat maakt story telling zo’n interessante marketing tool.

 

Storytelling wordt gebruikt door content marketing: Als er een verhaal is geschreven over een merk bijvoorbeeld en dit verhaal wordt door het bedrijf gebruikt om het bekendheid te geven dan is dat het stuk content marketing. Daarbij speelt beeldtaal ook een belangrijke rol, de beelden zijn zeker net zo belangrijk als de copy. Als er naar bijvoorbeeld de foto/film/animatie gekeken wordt dan moet het duidelijk zijn wat er met het beeld bedoeld wordt. De bedoeling is de kijker zijn/haar aandacht even vast te houden voordat ze weer verder scrollen.

Wij kunnen voor een merk hun marketing boodschap op een verhalende manier vertellen waar de boodschap in terug komt. Naast dat het een perfecte marketing tool is, is het ook heel zinvol voor sales, communicatie en branding van het merk. 

 Bij KAN creëren kunnen we mooie verhalen vertellen gemaakt door een schrijver en beeldmaker waardoor het meer een roman wordt dan een commerciële uiting en het de aandacht van de consument trekt. Waar vroeger advertenties hun werk deden is er nu meer plek voor het vertellen van een verhaal.

Graag een keer verder praten? Bel of mail ons.

0102382848  – info@kannet.nl