Zo nu en dan is het voor een kantoor, showroom of winkelpand tijd voor een restyling. Dit kan verschillende redenen hebben. Het kan zijn dat de momenteel gebruikte communicatie verouderd is, er een hele nieuwe collectie of merk komt of omdat het bedrijf toe is aan een grote verandering in look en feel. Ook is dit een manier om weer nieuwe bezoekers naar je ruimte toe te trekken.
Wat de reden ook is, KAN heeft hier de juiste expertise en partners in. Er zijn namelijk wat belangrijke elementen die we niet uit het oog moeten verliezen.
Het merk/ de klant goed in beeld houden
Het is natuurlijk onmiskenbaar belangrijk altijd het merk of de klant bovenaan te hebben staan. Alles, maar dan ook echt alles moet passen, kloppen en één zijn met het merk of de klant. Je moet de doelgroep meteen grijpen en dit moet geen mismatch zijn.
Beleving passend bij het ‘publiek’ of de doelgroep
Winkels en showrooms zijn niet langer plaatsen waar klanten naartoe komen om de nieuwste producten te bekijken en/of kopen. Het gaat tegenwoordig meer en meer om de merkbeleving. Je moet als publiek het merk voelen, ervaren, ruiken. Helemaal ondergedompeld worden in de wereld van de brand. Dit kan in visuals, maar ook in technische upgrades. Het gaat om het gebruik van de ruimte en om hierin efficiënt contact te maken met de consumenten door het gebruik van technologie en visuals hierin. Helaas is er geen one size fits all plan. Het is voor ieder merk en voor iedere doelgroep anders. KAN heeft hier de juiste ervaring in dit aan te voelen en je daarbij te helpen.
De essentie niet uit het oog verliezen
Last maar zeker een heel belangrijk punt is dat je het doel van je ruimte niet uit het oog verliest. Wil je inspireren in je kantoorpand? Sla dan niet te ver door en laat het pand ook echt nog fungeren als kantoor. Wil je je merk laten beleven in je winkel? Hartstikke tof met allemaal snufjes en techniekjes maar vergeet niet je producten goed uit te lichten voor de verkoop. Het is net als met een hoop andere dingen, TE is nooit goed. Te veel, te overdreven, te technisch, te veel willen. Ook hier kan KAN uitstekend in meedenken.
Hiernaast is de koppeling online/offline natuurlijk helemaal hot deze tijd. Dit is meteen ook een grote uitdaging. Online showrooms, online winkelen, digitaal werken. Het nieuwe merkbeleven is de online wereld offline halen en andersom. Het fysieke stukje zal namelijk altijd een belangrijk deel blijven dus hier moet de doelgroep extra geprikkeld worden. Denk aan online prikkelen en offline kunnen bezoeken. Offline iets meekrijgen voor een online ervaring. Een digitale 3D in een offline wereld. De mogelijkheden zijn enorm.
Wil je dat wij eens met je meedenken, je helpen met een restyling? Neem dan rustig contact met ons op 🙂




