Alles draait de laatste tijd om beleving, net als online en in de winkels. Dit kan in de vorm van events, maar ook andere vormen van live marketing. Marketingfacts heeft hier een mooi artikel over geschreven. Events zijn tegenwoordig steeds vaker een onderdeel van het marketingplan. Events zijn onder andere belangrijk om het product/merk verder te bouwen en de doelgroep te verbinden. Daarnaast is het voor sales ook een perfecte tool. Helaas wordt er het meest geschrapt op dit stukje marketing binnen de bedrijven. of het wordt iets wat alsnog tussendoor gepland wordt maar dan met zeer beperkte middelen en zonder een plan. Dan zeggen wij, doe het liever goed (ook met een kleiner budget), anders is het zonde van geld en tijd.
20 jaar ervaring
Bij KAN creëren hebben we al heel wat jaren ervaring om merken/producten goed te presenteren op een event. Of dit nu een branche event is met veel conculega’s of een corporate event, seminars, trade shows, retail event, nieuwe release tour, training events, pr-acties, personeel feest of een grand opening. Maar ook incentive acties en programma’s. Dit kan van simpel door te zorgen voor een deel van de productie tot het complete concept incl. standbouw/ locatie invulling of tourwagens.
Als je het doet doe het dan goed
Wil je het event tot een succes maken dan is het wel belangrijk goed aan te pakken. Dat betekent niet direct dat het groot en duur moet zijn maar het plaatje moet wel kloppen met wat je wilt bereiken anders heeft het weinig zin en is het zonde van het geld. Bij KAN creëren zeggen we altijd dat de volgende punten moeten kloppen:
- Wat is het doel/strategie? Dit is de rode lijn binnen het concept zodat de juiste middelen worden ingezet
- Uitstraling, liever klein en goed dan groot en half
- Vertel het juiste verhaal
- Een herinnering meegeven aan de bezoeker
- Zorgen voor beleving
- De juiste mensen inzetten om het event te ondersteunen en tot een succes te maken
Een mooi artikel over Tony Robbins kun je lezen op Frankwatching, hij verteld hoe waardevol evenementen zijn
Wil je een keer met ons brainstormen over de diverse mogelijkheden dan kunnen we vrijblijvend afspreken.





