Consumenten zijn niet meer in hokjes te stoppen. Marketeers maken vooral gebruik een UX research. Perfect voor de juiste content. Een doelgroep niet meer ingedeeld in geslacht, leeftijd, werk, etc. maar. Marketeers maken tegenwoordig gebruik een UX research. Dit onderzoek is belangrijk om persoonlijke content te maken zodat de consument die je wilt bereiken sneller geprikkeld zal worden.

Een users experience onderzoek gaat over de manier waarop iemand – een gebruiker – een product of een dienst beleeft.  UX research levert inzicht in je klanten, inzicht in je producten, diensten en communicatiemiddelen. Deze inzichten zijn onmisbaar om te komen tot een succesvolle business. Wie is /wordt mijn klant en wat wil hij en dat helpt weer met het vertalen naar klantgerichte concepten/verhalen. Alles is gebaseerd op inzichten en niet alleen op het onderbuikgevoel. Natuurlijk werkt dat ook zeker mee gezien de ervaring in de markt, het gevoel van het merk en kennis van de doelgroep. Uit dit onderzoek krijg je inzicht in de persona’s. Daarnaast ligt de focus ook op de identiteit die het merk wil uitstralen.

Als we dan denken aan het maken van content (door storytelling en content) kijken we naar al deze elementen: de persona’s, de journey van de verschillende persona’s en de identiteit van het merk. Door een try-out van diverse content kunnen we goed testen wat het beste scoort. Omdat we dus de doelgroep niet meer in hokjes stoppen is het veel gerichter / persoonlijker en daardoor succesvoller. Hiervoor kunnen we copy, video, animaties, illustraties en fotografie inzetten

De binding die je aangaat, bijvoorbeeld met volgers op social media, is erg belangrijk. Omdat je weet wat voor soort persona’s geïnteresseerd zijn in je merk en wat hun customer journey is maakt het zo dat je hier goed op kunt inspelen. Belangrijk is om consequent te blijven, dat betekent niet dat je niet meer mag afwijken want uiteindelijk moet je flexibel om kunnen gaan met je strategie. Tijden kunnen onverwachts veranderen en de consument zal dan ander gedrag vertonen. Bijvoorbeeld nu ook in deze corona tijden. Als we in hokjes blijven denken en de content niet persoonlijk maken zouden we met hele verkeerde content kunnen komen. Dus ja persoonlijke content is belangrijk en flexibel omgaan met de basis plannen is net zo belangrijk

De vraag is altijd waarom kopen ze jouw merk en niet die van de concurrent. Het doel van KAN creëren is content persoonlijk te houden waarbij emoties een grote rol spelen