Je wilt als merk natuurlijk niets liever dan online aandacht trekken van volgers en niet volgers. Er komt enorm veel content voorbij op de Social Media kanalen en je moet eruit springen om op te vallen. Je simpele bericht verdwijnt vaak in de grote massa. Maar, een animatie is the key!
16 uur (animatie) video’s
Even een klein feitje, of liever een aantal feitjes: Nederlanders kijken zo’n 16 uur per week naar (animatie) video’s. De reden is heel logisch, door zo min mogelijk inspanning kun je zoveel mogelijk informatie opnemen. Zo werkt het met films, series maar ook op social media. Visueel gemaakte informatie sla je 60.000x eerder op dan een lap tekst. Tevens geeft 90% van de mensen op Social Media aan dat een video of animatie hen helpt bij het maken van keuzes in aankoop.
De online scroller stopt met scrollen om de video te bekijken en vaak ook actie te ondernemen. Precies wat jij als merk wilt! Een video verhoogt je conversie soms met maar liefst 80%.

De regels
Er zijn wel wat basisregels:
- Keep it simple! Teveel tekst wordt niemand blij van – je wilt je ‘luie’ brein niet teveel inspannen
- Kort en krachtig. De kern moet gelijk duidelijk zijn. Hoe korter hoe beter de boodschap onthouden wordt.
- Herkenbaarheid. Zorg dat je als merk altijd een herkenbare animatie of video maakt, zodat je trouwe volgens meteen herkennen dat het van jou komt en dus blijven hangen.
Voor Motorola maken wij regelmatig video’s en animaties voor de Social kanalen maar ook voor instore. Deze zijn altijd herkenbaar, kort, krachtig en van niet teveel tekst voorzien. Dit doen we voor nieuwe toestel-lanceringen, kortlopende acties en grote campagnes die Motorola heeft lopen.
Een eenvoudige animatie of video hoeft niet heel duur te zijn. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden en wij denken hier graag in mee!